Ești aici
Home > Artă și Tradiție > FOTOGRAMMETRIA – tehnologia folosita in Muzeul Virtual de Etnografie Brasov

FOTOGRAMMETRIA – tehnologia folosita in Muzeul Virtual de Etnografie Brasov

PROIECTUL CULTURAL MUZEUL VIRTUAL DE ETNOGRAFIE Brasov

—Proiect cofinanțat de Primăria Municipiului Brașov🧩Pentru realizarea proiectului nostru, Muzeul Virtual de Etnografie Brașov, folosim o tehnologie denumită fotogrammetrie. 🧩Fotogrammetria este un proces care utilizează fotografii ale obiectelor din lumea reală pentru a crea reprezentări digitale 3D ale acestor obiecte (adică modele 3D). Implică capturarea multor imagini suprapuse ale unei structuri sau obiect.Fotogrammetria este procesul prin care se fac multe fotografii ale unui obiect de la o varietate de unghiuri și se suprapun împreună pentru a crea un model 3D. Poate fi utilizată o cameră digitală standard cu un software specific care detectează modele care sunt suprapuse pentru a reconstrui o imagine 3D a obiectului fotografiat.🧩De ce este nevoie pentru fotogrammetrie?Echipament de bază, cameră și obiective, trepied cu declanșare la distanță, placă turnantă, Iluminat specific, pentru realizarea fotogramelor. Fotogramele cu o calitate a imaginii și setările camerei sunt esențiale. Apoi un calculator foarte performant cu un software dedicat🧩Cum funcționează fotogrammetria:Pasul 1: Preluarea de imagini. Este nevoie de o serie de fotografii suprapuse ale obiectului ales.Pasul 2: Instalarea unui software de fotogrammetrie și importarea fotografiilor direct în biblioteca de proiect.Pasul 3: Crearea modelului 3D din imagini în software-ul de fotogrammetrie.Pasul 4: Post-procesareÎn principiu pare simplu însă, lucrurile nu sunt chiar atât de simple! Fiecare fază are caracteristici ți constrângeri. Ei bine, tocmai constrângerile sunt mai dificil de rezolvat. Dar, din experiența proiectului anterior (Muzeul Virtual al Civilizației Urbane a Brașovului) am învățat multe. Spre exemplu, pentru obiectele pentru care ne propunem să le realizăm în 3D, avem în vedere faptul că sunt valori culturale pentru care nu pot fi făcute concesii în realizarea virtuală a acestora î ceea ce privește calitatea. Pentru aceasta, nu am mai folosit o cameră digitală standard, folosim o cameră digitală capabilă să fotografieze obiectele la o rezoluție de 120 mega pixeli. Apoi, lumina folosită provine de la o sursă polarizată liniar și este apoi încrucișată cu ajutorul unui filtru de polarizare circulară. O altă constrângere est aceea că toate fotografiile (care pot ajunge până la 800 pentru un singur obiect) trebuiesc preluate cu aceleași caracteristici: ISO, deschiderea diafragmei și cel mai important, aceeași focală a obiectivului. Ei bine, pentru a rezolva toate aceste probleme, pe parcursul proiectului am construit practic un robot pentru fotogrammetrie, care poate, ar trebui brevetat.Promitem că vă vom ține la curent cu evoluția proiectului nostru!

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus